Text

"Jadikanku Seindah Wanita Solehah"

Tuesday 31 July 2012

Aku bukan sahabat sebaik yang kau sangka,
Aku bukan sahabat yang mampu berdiri sendiri untuk menasihati kamu,
Aku juga bukan sahabat yang selalu teguh imannya,
Malah, aku juga bukan sahabat yang selalu bersih hatinya
Kalian tidak tahu keadaan hatiku ini,
Sekiranya kalian tahu,
Mungkin kalian akan berasa jijik dengan hatiku yang penuh dosa ini
Aku juga manusia
Yang selalu ada naik turun imannya
Yang selalu lupa saat diri dibuai cinta dunia
Di saat gelora cinta dunia membuak-buak.........
namun
Diri ini selalu menasihati kalian,
Diri ini selalu mengingatkan kalian...
Tetapi
Segala nasihat yang aku berikan itu,
Bertujuan untuk mengingatkan diri ini jua,
Bertujuan agar bila aku lupa,
Kalian bisa mengingatkan aku kembali.
Untuk mengingatkan agar diingatkan
Aku juga perlu bimbingan
juga perlu dinasihati, wahai sahabat.........
Err, sudikah kiranya sudi berpimpin tangan denganku
menuju ke arah yang lebih baik.

0 comments:

Post a Comment

cinta sampai syurga ♥

cinta sampai syurga ♥

Template by:

Free Blog Templates